Z wielu badań marketingowych, ale również z obserwacji wielu branż wynika wprost, że wizerunek marki, odpowiednio przygotowany przekłada się bezpośrednio na skuteczność w biznesie. Klienci częściej wybierają ofertę firmy, która wizerunkowo wygląda lepiej i nie jest to wyłącznie marketingowy slogan. Fakt ten wynika z psychologii człowieka, mimo że wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego na co dzień. Wyspecjalizowane instytucje skrupulatnie badają te zagadnienie. Począwszy od kreowania wizerunku osobistego a skończywszy na kreowaniu wizerunku w biznesie. W skrócie, postrzegamy ładne rzeczy jako dobre, bardziej wiarygodne, wzbudzające w nas większe zaufanie i analogicznie brzydkie, nieestetyczne wzbudzają niechęć. Już starożytni rzymianie świetnie zdawali sobie sprawę jak postrzeganie wpływa na podejmowanie decyzji, dlatego też w starożytnym Rzymie sąd rozstrzygał sprawy w absolutnych ciemnościach. Dlaczego? Uznano, że sędzia będzie obiektywny wyłącznie wtedy kiedy nie będzie widział oskarżonego. Ciekawe prawda?
Oznacz szacunek dla klienta poprzez przekazanie dokumentów w dobrze zaprojektowanej teczce firmowej z własnym nadrukiem, podkreślasz w ten sposób prestiż firmy, pokazujesz że marka ma dla Ciebie osobiste znaczenie, to przekonuje klienta, sprawa że czuje się po prostu bezpieczniej.